Suplementacja stała się bardzo popularna. Niestety coraz częściej łykamy suplementy na wszystko, zapominając jednocześnie o tym, jak ważna jest zbilansowana dieta. Nie mówię tutaj o tym, że trzeba się odchudzać. W końcu dieta nie równa się odchudzanie. Dieta to odżywanie. Może być zdrowa i nie zdrowa. Sama należę do osób, które sięgają po suplementy. Najczęściej są nimi biotyna, witamina C oraz D. Jest jednak cienka granica, na którą trzeba uważać, by nie przesadzić w ilości suplementów diety.

.biotyna.

Dzisiaj skupię się na biotynie. Biotyna, inaczej witamina B7, należy do grupy witamin odpowiedzialnych za włosy, skórę oraz paznokcie. Potocznie nazywana jest również witaminą piękna. Biotyna występuje w małych ilościach w pożywieniu. Za bogate źródło biotyny uważa się między innymi mleko, wątrobę, nerki, żółtko jaj oraz kalafior, groch świeży, rodzynki, drożdże piwne, soję.

Ponadto biotynę znajdziemy w takich produktach jak mięso wieprzowe, cielęce oraz drobiowe, sery, masło, orzechy (ziemne, włoskie, nerkowca), banany, brzoskwinie, kapusta, słonecznik, rzepa. Bardzo ciężko jest doprowadzić do przedawkowania biotyny, jeśli już nastąpi objawiać się będzie nudnościami, wymiotami, biegunką czy pogorszeniem samopoczucia.

.niedobór biotyny.

Niedobór witaminy B7 może powodować depresję, apatię, senność, stany lękowe, halucynacje, bóle mięśni oraz nadwrażliwość czuciową. Długotrwały niedobór biotyny może spowodować zmiany skórne: złuszczanie naskórka oraz zmianę zabarwienia skóry. Kiepski stan włosów oraz ich wypadanie również może być spowodowane przez niedobór witaminy B7.

Kobiety w ciąży powinny szczególnie przyjrzeć się czy ich poziom biotyny jest prawidłowy. Jej niedobór może doprowadzić do pojawienia się wad płodu.

.suplementy.

Suplement diety jest środkiem spożywczym,którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będącym skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych, wprowadzanym do obrotu w formie umożliwiającej dawkowanie.

gis.gov.pl

Leków doustnych do stosowania typowo na włosy jest stosunkowo niedużo. Wybierając lek masz tą pewność, że to co jest napisane w składzie faktycznie znajdziemy w danej tabletce, dostarczone to zostanie w formie przyswajalnej i strawialnej przez organizm. W przypadku suplementów nie mamy co do tego stu procentowej pewności, ponadto często (nie zawsze) mają dawki niższe niż lek oraz niestandaryzowane wyciągi.

.lek ma leczyć, suplement – uzupełniać.

Suplementy diety mają za zadanie uzupełniać niedobory lub wspierać fizjologiczne funkcje naszego organizmu. Musisz wiedzieć jedno. Suplement to nie lek. Nie możesz ich traktować tak samo.

Poza tym jeśli borykasz się z jakimś problemem najlepiej skontaktuj się z lekarzem i/lub zrób sobie odpowiednie badania. Patrz przede wszystkim na siebie, a nie na to co przeczytasz na jakiejś facebookowej grupie czy forum.

.biotyna max od pure nature.

Wracam zatem do biotyny. Zauważyłam, że włosy zaczęły mi okropnie “lecieć”, samopoczucie również spadło poniżej krytycznej. Dodatkowo bóle mięśni i drżenie dłoni. Zrobiłam badania krwi i tak wyszło, że musiałam zainwestować w dodatkową suplementację biotyny.

Garść suplementow diety, biotyna od Pure Nautre

Aktualnie zażywam Biotynę Max od Pure Nature. Jest to kompleks witamin, w których skład wchodzą: biotyna, cynk, selen, witaminy B1, B6, oraz B12. Samą biotynę biorę już półtora miesiąca, to połowa czasu, bo kurację będę stosować trzy miesiące po czym nastąpi przerwa i kolejne badania krwi.

Zaczęłam szukać informacji o moich dolegliwościach w internecie, jednak nie sugerowałam się tylko nimi. Najważniejsze były badania, a później znalezienie odpowiedniego suplementu.

Jakiś czas temu pisałam o suplementach diety innej marki. Nie była to sama biotyna, a kompleks witamin. Jeśli chcesz czegoś się dowiedzieć to zapraszam cię do wpisu -> suplementy diety

Jak jest z twoją suplementacją? Stosujesz biotynę czy raczej nie potrzebujesz dodatkowej?


.skład.

Biotyna | 5 mg | 10 000%*
witamina B12 | 2,5 µg | 100%*
Cynk | 10 mg | 100%*
witamina B1 | 3 mg | 273%*
Selen | 55 µg | 100%*
witamina B6 | 1,4 mg | 100%*

*% RWS – Referencyjna Wartość Spożywcza

Podany wyżej skład przypisany jest na 1 tabletkę. Zalecana porcja dziennej dawki to właśnie 1 tabletka, nie należy jej przekraczać.


Jest to wpis sponsorowany, który powstał we współpracy z Pure Nature. Klikając w link dostaniesz się na stronę Pure Nature bezpośrednio do produktu jakim jest Biotyna Max.