Zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych kończyn dolnych. Brzmi groźnie. Jest to zapalenie żył, które znajdują się zaraz pod skórą i właściwie jest to zapalenie ściany naczynia.
codzienność

Zapalenie żył – zadbaj o swoje nogi.

Zakrzepowe zapalenie żył powierzchownych kończyn dolnych. Brzmi groźnie. Jest to zapalenie żył, które znajdują się zaraz pod skórą i właściwie jest to zapalenie ściany naczynia.

Zmiany te mają mają związek z obecnością żylaków. Dlaczego tę przypadłość posiadamy częściej my – kobiety? Co powoduje zakrzepicę? Jak się chronić przed tym ustrojstwem? Spokojnie wszystko wyjaśnię.

.jak powstaje zapalenie żył w kończynach dolnych.

Wielką uwagę trzeba zwrócić na ocieplanie naszego organizmu czyli opalanie się bądź używanie poduszek elektrycznych, którymi raczymy się, gdy zimą marzną nam nogi. Do zapalenia może także dojść, podczas dożylnego podawania leków, w przebiegu infekcji czy zranień.

Długotrwałe stanie także przyczynia się do zapalenia.  Częsty ucisk, który powodują na przykład zbyt ciasne gumki podkolanówek, jest równie niebezpieczny. To są tylko niektóre z wielu przyczyn zakrzepowego zapalenia żył.

.Jak zatem się chronić.

Przede wszystkim nie robić tego, o czym wspomniałam wyżej. Żylaki to nie tylko problem estetyczny, ryzyko powikłań nieleczonych stanów zapalnych mogą być groźne dla zdrowia, a nawet życia. Uprawiajmy sport, nie musi być wyczynowy, wystarczy kilkanaście minut dziennie. Wybierzmy się na dłuższy spacer, pobiegajmy z dziećmi. Nie siadajmy jak damy, noga na nogę, to też powoduje ucisk.

.dlaczego kobiety?.

Odpowiedź jest prosta. To właśnie my uciskamy nasze dolne kończyny najczęściej. Podkolanówki, zakładanie nóg podczas siedzenia. Zbyt częste i długie opalanie się. Stanie godzinami w kuchni na przykład podczas mycia naczyń czy gotowania.

Po kilku godzinach stania warto jest się położyć na plecy i podnieść nogi na minimum 15 min, najważniejsze by nogi oprzeć na czymś, tak by uniesione były wyżej niż głowa. Masaż nóg podczas kąpieli też jest ważna. Jak robić to prawidłowo?

Wystarczy peelingiem bądź gąbką, ruchami kulistymi masować nogi z dołu do góry. Pomoże nam także naprzemienny prysznic, lodowatą wodą i ciepłą. Gdy nasze nogi są zmęczone po całym dniu, wlejmy zimnej wody do miski (może być także lód) i chwilę moczmy w niej stopy.

A ty dbasz o swoje nogi?